tisdag 4 november 2008

Fullt ös medvetslös.....

bloggar aldrig numera känns det som...har massor med saker att göra hela tiden och när jag inte har det så sover jag eller bara tar det lungt och laddar batterierna. Praktik och 12357925 uppgifter att göra kan det bli lite stressigt...men 2 av alla uppgifter är nu klara så jag kan nog lägga mig nu när kl är närmare 00.00..för att sova i några timmar. Ska upp tidigt för att åter befinna mig på sjukhuset och vara prao =) Skitkul är det och jätteintressant men ack så kaotiskt. Man ska lära sig massor, utföra massor med moment och ha HELANSVAR för 2 patienter. Trodde aldrig jag skulle fixa det men nu när det har gått en tid så känns det jättebra, naturligt och skitkul! Jag är på Kardioligen (hjärtavdelning) och det är vääääldigt kul men otroligt avancerat men jag har nog aldrig lärt mig så mycket som jag gör nu...
Tänk hur mycket vårt lilla hjärta gör....helt otroligt mycket kan jag meddela!! Och hur allt hänger ihop...hjärta, hjärna, rumpa och bräda =)

Klarade dessutom mina två sjukt jobbiga tentor som jag har pluggat till massor! Gihaa!!! Ännu mer gladare Maria =)

Snart blir det lite lugnare och då , ja då...då ska jag INTE plugga!

Kram!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stolt över dig gumman:-) Kram Hille

Anonym sa...

Snyggt jobbat gumman!!! Hade tänkt att ringa dig i dag men det har varit fullt ös här hemma. Jag får försöka att nå dig imorrn istället. Kram a lot!

Anonym sa...

Kul att det känns bra på praktiken...tecken på att du valt rätt. Du kommer bli en grym sköterska! Grattis till avklarade tentor.