fredag 5 september 2008

Kanin

Wilma har fått en kaninbebis av sin pappa. Gissa vem som blev glad? En liten söt flicka vid namn Wilma. Hon vårdar nu sin kanin ömt och ger den drösvis med kärlek, mat och sånger...
Vilken liten söt hårboll=) Endast 7 veckor och svart som sot är den...man kan inte annat än bli kär i den..den har slickat mig på hakan flera gånger, känns lite olustig och konstigt men den talar väl bara om att den tycker om oss.
Inatt vaknade jag av att tv:n stod på, kanin var inte i buren utan i Wilmas famn. Hon satt och sjöng för den...söta Wilma...Man kan ju inte bli arg men nån måtta för det vara ändå. Hon känner sig stor över att få "ansvaret" att vårda kaninen; ge mat och städa buren..Sjunger, ja det gör hon hela tiden för kaninen...några sagor kommer ur henne ibland oxå. Hon ville att kaninen skulle åka karusell med henne, men där blir det nog stopp tror jag =)

Elisabeth är kaninen döpt, kanske efter min farmor eller från Madicken..jag hoppas på det första alternativet..

Inga kommentarer: