fredag 15 juni 2007

Drömma kan man ju...

Här satsar man och spelar för fulla muggar, har stenkoll på alla lottodragningar men icke..jag vinner ALDRIG!! Drömmen om miljonen kommer bara längre och längre bort. Klart man blir lite sur när man läser det här:
http://www.aftonbladet.se/vss/spel/story/0,2789,1095996,00.html

*inte ett dugg avis*

Jag har i alla fall köpt tre par skor idag samt lite kläder på rean, tänkte jag skulle passa på. Jättenöjd med mina inköp faktiskt, har inga bilder..men ni får se allt "in the real life"
Tog en fika med tjejligan och nykomlingen i ligan, lilla Mollly =) Hon var så söt och guuuuuuuuuuud vad jag vill ha en liten nu! Farligt att hålla i henne, hon luktar ju BEBIS =) Mmmm, så go å söt...

Mitt första arbetspass gjorde jag idag och det gick jättebra. Trots att man är ny och känner sig vilsen så infann jag mig snabbt och allt flöt på riktigt bra! Jag har lärt mig hur man ska göra för att inte skada sin lilla rygg, massor med bra knep som jag har använt mig utav ikväll. Jag jobbar på en demens avdelning där det är jätteviktigt att tänka på hur man säger saker och ting och hur man agerar, tanterna verkar gilla mig, speciellt en tant som kramade min hand hårt flera ggr (hon pratar sällan) men mellan henne och mig "klickade" det, hon svarade på mina frågor och sa några meningar (men då hade jag suttit och hållt hennes hand i säkert 10 minuter innan hon sa ett ljud) TÅLAMOD, säger jag bara...så kommer resten...
Jag trivs jättebra iaf, trevliga arbetskamrater och ett behagligt arbetstempo. Man har verkligen tid med alla boende, och det är det viktigaste tycker jag. Man ska känna att man har gjort bra ifrån sig när man går hem för kvällen, och det gjorde jag ikväll :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Wilma är så söt, så söt!!! Å du såg inte alls ut som en trasdock...du är ju snarare DOCKSÖT!!!! KRAM