fredag 15 juni 2007

Sommarkänslor


Wilma och Farshad


Tjejligan

Söta va?



Första dagen utan något inplanerat som måste göras. Jag och Wilma var först hemma och degade, kollade på lite filmer och åt fläskpannkaka *mums*. Sedan begav vi oss till 4H för att titta på alla djuren. Wilma fastnade mest för hönsen och kycklingarna som hon satt och studerade väldigt länge, hon verkar vara intresserad utav djur må jag säga =) Efter att ha sprungit runt med en glad Wilma bland alla djuren, åkte vi ner på stan för att fika med Fia och Farshad (fias kille)...Wilma var då tröööött, väldigt trött och grinig. Jag hade glömt vagnen hemma så det blev en liten jobbig stund på stan. Eftersom jag inte har varit inne i nya gallerian som byggts vid H-centrum gjorde vi ett försök, fast Wilma var väldigt sur och vägrade att lyssna på mamma (fia ratade hon helt), det slutade med att jag fick bära ut en skikande Wilma medan folk stirrade på oss. Man är väl van nu, för jag bryr mig inte om hur mycket folk stirrar, dom vet nog inte hur det är att ha en viljestark och lite trotsig snart 3åring..
För att försöka få en liten vilostund gick vi till Landings och åt glass, dom har världens godaste glass. Wilma ville ha hela bageriet men fick nöja sig med glass och en liten bakelse. Hon hade lite svårt att sitta still, sprang och satt sig hos en herre som inte verkade vara så jätteförtjust i barn, jag bad om ursäkt och Wilma skrattade. Hon pratade med alla, skulle följa med andra...ja, det gäller att hänga med i hennes fart....snacka om att hon inte har några gränser Alla människor är hennes vänner, verkar det som =) Charmigt men lite pinsamt ibland. Sen har hon drabbats utav nån sorts bebisfrossa. Alla barnvagnar med små bebisar som vi mötte stannade hon för att klappa på dom och då menar jag ALLA barnvagnar...bebisarna blir lite förbrydda och undrar vad hon håller på med...men det är jättesött fast jobbigt. Hon skulle nog gärna vilja att mamma fick en bebis som hon kunde ta hand om =) Men jag vet inte om jag skulle orka med två Wilmisar just nu...
Pappa Tomas kom och hämtade Wilma och jag blev bjuden på middag hemma hos min syster och hennes kille Farshad. Han är lite rolig han...En jättetrevlig kille som är väldigt intresserad utav sina fiskar. Igår matade han dom med levande små fiskar, sedan satt han framför sitt akvarium typ hela kvällen och bara tittade...verkar vara rogivande för honom.

Igår kväll träffade jag mina bästa vänner för att ta några drinkar på Katalin, själv drack jag en alkoholfri drink som var jättesmarrig då bilen stod och väntade på mig. Det märks att sommaren är här, mycket folk var det på Katalin, en del rejält förfriskade utav för mycket öl..=) Det är så mysigt att träffa tjejerna och prata om allt mellan himmel och jord...vi kan verkligen prata om ALLT och det är så skönt..avslappnat prat om förlossningar,barn och sex =) Tjejsnack med andra ord...



















































































Inga kommentarer: