söndag 24 juni 2007

Nu blir det mörkare om kvällarna...

Tråkigt men sant, nu vänder det. Nu går vi mot mörkare tider, solen går ner tidigare och det dröjer inte länge förren det är dags att handla julklappar...visst är jag en optimist? =) skämt å sido, det är faktiskt sant, efter midsommar får vi det mörkare om kvällarna för varje kväll som går...MEN det dröjer lääääääänge innan det är mörkt vid fyra tack och lov...Jag älskar sommaren, hatar vintern för då är vårt land så kallt och tråkigt...usch och blä för vintern. Kallt och jävligt, isigt och bara sååååå tråkigt..jag som inte ens kan åka skidor....vad ska jag med vintern till? Ska kanske göra som björnarna och gå i ide, det vore nått! Sova i några månader när Sverige är som värst och vakna upp till våren....Japp, i mitt nästa liv vill jag bli en björn!

Nu är det i alla fall som allra bäst, årstiden alltså. Svenska sommaren är den bästa..tänk att bara kunna gå barfota i gräset, plocka blommor och bada i sjön...otroligt hur fint det är...gäller att passa på att njuta nu, synd bara att det regnar så förbaskat mycket. Lite sol och värme är varmt (hihi) välkommet.
Midsommarafton regnade det bara här, ingen sol nästan. Eftersom jag skulle jobba tidigt dan efter blev det lungt, vi gjorde midsommarkransar (obligatoriskt varje midsommar...) Bilder kommer senare på Wilma och Emmma, batteriet på kameran la just av...=(
Helgen har jag sen spenderat på jobbet, lite god mat har vi fått och ja...det har varit bra.

Idag jobbade jag till fyra, är rätt sliten efter helgen och det ska bli skönt att få vara ledig i två dagar. Det ÄR slitsamt att arbeta på ålderdomshem men samtidigt väldigt givade och jag stortrivs faktiskt.Helt underbara människor som bor där samt att personalen är jättetrevlig.
Wilma ligger och sover brevid mig i sängen, vi har tittat på "Älskade Underbara" och jag måste säga att jag hade stora förhoppningar på den filmen som tyvärr inte uppfylldes. En tragisk historia som egentligen bara handlade om ett sorgearbete utav deras döda mamma/fru och barn/bror...sorgsen men långtråkig. Inte att rekommendera alltså....
Däremot är "Uppdrag Magusson" skitbra. Ett måste för alla som tycker om sjuk humor. Jag diggar den skarpt. "Borat" ska jag nog hyra imorgon kväll...den är väl sjukast av dom alla....Han är ju bara föööööööör bra!!! Min humor till 100%

Inga kommentarer: