fredag 29 juni 2007

Förlåt mig

Min kära far har som läser min blogg har lagt märke till att jag inte alltid stavar rätt. Min förklaring till det hela är då att jag oftast skriver på kvällen/natten och är väldigt trött i huvudet så då kan det bli lite fel ibland på orden, jag lovar att jag ska bättra mig pappa! =) Hoven stavas håven...jag vet, men det blev lite fel. Efter en dag så är man rätt trött och då kan det bli lite hur som helst, hoppas ni har överseende med detta (hoppas jag stavde rätt nu)

En jobbig dag på arbetet idag, trött i benen och i huvudet. Jobbigt att se människor tyna bort bokstavligen...Dom bara sover och sover, bajsar och äter...det är vardagen för personerna som bor på min avdelning. Jobbigt att se när dom inte ens vill att deras barn kommer på besök, dom vill hellre sova än att umgås. Hur mycket man än uppmuntrar dom till att vara vakna så går det i stöpet, sängen är deras bästa vän. Jag vet inte hur dom upplever livet just nu men jag har en aning om dom vet om att det snart är dags att lämna jordelivet. Konstigt egentligen, men man märker en sakta förberedelse och ibland känns det i luften att dom inte har långt kvar att leva...som idag. Ingen livsglädje alls...bara väntan...Usch! Fast egentligen fint, för dom har troligvis haft ett underbart liv och är nöjda med allt dom har presterat, barn, man och barnbarn...vad mer kan man begära när man är närmare 90år?
Jag kommer nog att bli en gagig tant som bara klagar på allt. Undrar hur man kommer att se ut om 60år...
Gahh...man blir ju arbetsskadad ju...nä nu ska jag sova och vila mina värkande fötter. Imorgon är jag ledig och ska umgås med Wilma. Vi ska...gissa...hehe...leta sniglar!!! Yesss...åhh vad jag längtar..not

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoj! Jag har varit hemma hos mamma hela dagen, d var nog därför som jag inte svarade. Vore kul att träffas i veckan! Jag ringer i morgon. Å självklart ska Wilma tösen firas!