måndag 2 juli 2007

en helt vanlig dag...

Dagen börjar med att Wilma väcker mamma (!!) och hennes pappa med lite små klappningar runt halv nio. Shiit! Vi skulle vara på Wilmas sommardagis då..upp, äta frukost och klä på oss. Kommer till dagiset vid niotiden och alla barnen är ute på gården och leker. Wilma som är förväntansfull springer rakt in i barnaskaran och får fatt på en söt liten pojke, dom jagar varandra i ca 10 min tills Wilma får syn på en sandlåda. Sedan spenderar hon resten av tiden i den för att baka lite kakor med fröknarna. " Hon är ju vääääldigt framåt" är en av kommentarerna man får...Kan ju inte annat än att hålla med. Jag sitter lite avsides för att kolla hur hon anpassar sig, och det går helt utmärkt! Hon finner sig i gruppen direkt och har inga problem att visa vad hon vill...Lite fika och småprat senare så åker vi vidare. Wilma har med sig en stor teckning på en björn som hon ritat, till macken för en stor glass. Solen strålade och det var verkligen glassväder, så Wilma fick välja glassen själv den här gången- hon valde en sandwich. Sen hem..lunch och sedan åkte vi till stan hem till fia..vidare till 4H-gården i Årsta. Där jag mer eller minde bodde när jag var lite. Wilma var nog lika glad som jag att vara där. Hon matade ALLA kaniner med halm, och pratade väldigt mycket med tupparna. Roligast av allt var nog när vi gick in till getterna, hon kunde klappa dom och stå väldigt nära dom..så nära att hon kramade dom hela tiden. Inte brydde hon sig då dom stångades..medan alla andra barnen sprang =) Vet inte hur jag ska tolka det, men hon är då inte rädd för djur heller...fast det var ju inga bockar i hagen (jag har blivit ordentligt stångad av en dum bagge.. och det gjorde skiiiitont) Hade det varit baggar i hagen hade vi stannat utanför hagen =)
Handlade lite mat och sen sov Wilma...soft kväll med mycket sagoböcker....
Ja, så kan en dag se ut i Marias och Wilmas liv...

Inga kommentarer: