onsdag 11 juli 2007

Hundliv...

Att ha en aktiv hund kan både vara till fördel och till nackdel. Vår hund Checka är en väldigt aktiv hund som gärna hänger i lite granar och gör andra galenskaper..som i förrgår. Jag och Wilma traskade i skogen, åt lite blåbär medan Checka den token sprang omkring och hängde lite här och där. Väl hemma ser jag att Checka blöder på bakbenet (har inte hört ett ljud från henne), det visar sig vara ett ganska så stort sår, jag kunde nästan se in till benet. Får lite panik..."stackars lilla Checka"...hon fattar ingenting, har kanske inte känt av att hon har gjort illa sig. Såret behövs nog sys konstaterar jag och vi får en akut tid hos en vetrinär i Uppsala. Åker in och doktorn skrattar lite smått och tycker nog att såret går att limma igen, annars får jag punga ut med 1500kr till..Han råder mig att inte sy, " ja, bara det inte blir värre så.." Nåväl, han limmar ihop såret och det är dags för att betala. Jag vet att det kan bli väldigt dyrt när man är hos vetrinärer....så jag frågar dr hur mycket det kostar. Till min förvåning ger han mig ett bra pris, om jag betalar med kort 800kr, kontant 600kr. Anade att han tog det svart, inte mig emot...Spinger och tar ut pengar men det visade sig att han inte hade någon växel så han bad mig att springa till macken och köpa något..."Hmm ok då" tänkte jag, vilken rolig kille...totalt galen och sa precis vad som helst.hehe..Han var nog lite trött, likaså hans syster som jobbade där vilket han flera ggr talade om.. Inte dom här vanliga tråkiga perfekta människorna som man tror att man ska möta då man åker till en vetrinär..Nej, här var det humor på hög nivå.=)
Checka fick dessutom en sån där strut så att hon inte ska slicka upp såret (vilket vetrinären monterade ihop fel så att hans syrra svor lite och fick göra om det efter mycket suck och stön, jag kunde inte hålla mig för skratt..) I alla fall, checka haltar lite nu och hon ogillar sin strunt väldigt mycket, går in i väggar och annat (ser och hör dåligt) men om ca 2dagar blir hon av med den och vi kan gå på långa kissochbajs promenader igen då utan att hänga i granar och annat..Hon måste sluta upp med dom dumheterna!

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars Checka! Hoppas hon mår bättre snart! Kom ihåg att kolla upp datum för kräfskiva =)! kramen