onsdag 25 juli 2007

long time since...

Dåligt samvete har jag då att jag inte har bloggat något men jag har inte orkat, och orkar jag inte så skriver jag bara en massa trams som ingen är intresserad av ändå så då låter jag hellre bli. Det har blvit tidiga mornar och sena kvällar, jobbet tar mycket tid just nu så därför är jag rätt död på kvällarna och orkar inte mer än att kolla på tv efter att Wilma har somnat. Men nu är det bara 3 veckor kvar på sommarjobbet sen är jag friiiiiiiii...tills skolan börjar och med det allvaret på riktigt. det ska bli riktigt kul och jag hoppas att allt blir bra ...
Vad har jag gjort sen sist jag skrev då? MASSOR!! Bla, varit ute och fiskat med Annelie och Tobbe å det var kanontrevligt trots att man var rejält trött och huvudvärken smärtade...men vilken dag vi hade! OCH vilken fin fisk jag fick, det var för övrigt väldigt god att äta..Wilma, mamma, pappa och jag var på ParkensZoo i E-tuna och det uppskattades av Wilma kan jag säga...jag fick åka masken med henne om och om igen...lika kul varje gång =) Allt åkte vi som hon var lång nog till, tuff brud e hon...jag åkte nån bergochdalbana som skulle vara "häftig", men den var snarare farlig då jag inte kunde spänna fast mig någonstans utan krampaktigt fick hålla i mig i 150km/timmen, sen var jag slut..."Aldrig mer." Usch den var faktiskt dödsfarlig. Wilma grät så att dom fick stanna karussellen då vi åkte virrelvinden, det snurrade lite väl mycket så hon mådde nog inte så bra (pappa har det på film) Även denna karussell fick man hålla i sig hårt+ att jag fick hålla om Wilma ordentligt hårt då karussellen gick för snabbt...En jättetrevlig dag tillsammans med mamma och pappa MEN jag rekommenderar inte någon att åka dit då dom har hutlösa priser:
Åkband för barn 150kr (alla åldrar)
Åkband vuxen 150kr (alla åldrar:)Barn under 3år måste ha förälder som åker med alltså 150*2=300kr
Barn som är ca 90cm kan bara åka 5st karuseller
Tågtur runt i djurparken 20kr/barn 25kr/vuxen, åkbandet gäller inte.
Båttur runt i en sketen vattenpöl med lite hinder 20kr för ca 5 min, vilket ger barnen mersmak och vill åka mer...slutar alltså på ca 100kr (för oss 60kr) Åkbandet gäller inte här heller!!
Summan av kademumman är alltså att det är bättre att åka till Gröna Lund och Skansen, man får mer valuta för pengarna. Har för mig att åkband kostar lite mindre också...
Sen så har ju Upptåget en drive med vad det nu heter...150spänn för resa, inträde och åkband för hela famijen (max 4pers). BILLIGT!! I like!
Nu ska jag sova, blev superdupertrött poff pang! Bilder kommer senare, orkar inte ladda upp korten just nu (tar sååååååååån tid)

Kramizzzzzzzzzz

3 kommentarer:

Anonym sa...

Nice med lite uppdatering =) Du ska till Fo J imorgon hörde jag, ska bli kul å ses. So bye for now, see ya 2morow!

Anonym sa...

Very important

Anonym sa...

festivalarmband och åkband