onsdag 4 juli 2007

Mamma stressar

Trodde imorse att vi skulle ha all tid i världen för att hinna med dagens bestyr, ack vad jag misstog mig. Vi skulle handla (jag) presenter till Wilma som fyller år imorgon, min enda chans denna vecka. Wilma förstår nog inte riktigt ändå att hon ska få dom sakerna vi köper i present. Hur som, vi åker till OBS i Uppsala och kikar lite på leksakerna i leksaksaffären. Jag släpper Wilma så hon får visa mamma vad hon vill ha och gillar...suck..hon springer åter och återigen till gevären och killleksakerna.Där står hon lääänge hon tittar, känner och skrattar. "Vill ha"! "Hmmm ok..säger jag, men gumman titta på den här fina boken", totalt ratad. Ja, vi har väl fått en pojkflicka inser jag eftersom hon inte är dugg intresserad utav dom rosa små söta dockorna och fluff-fluffen...Mig gör det inget, hon ska göra och leka med det som hon tycker är roligt och det är faktiskt så att hon är mest intresserad utav "kill-leksaker" om man nu kan kalla det för det..Jag ser ingen skillnad på det iaf...så hon kommer nog att få lite av varje, det som HON gillar. Wilma är en tuff brud i lyxförpackning....
Efter lite tjat så gick vi vidare i leksaksaffären och till slut så hittade hon en leksak som hon fastnade för...Wilma skulle ha den och gick till kassan, ställde sig själv i kön för att "betala" som hon så fint sa till tjejen i kassan=) Den leksaken fick hon såklart, vilket var ett smyckeskrin med en massa små stenar som man kunde bygga egna halsband utav...Jag smög även med lite andra leksaker som hon inte såg till hennes födelsedag (bla dom leksakerna hon hade tittat ut) Wilma passade även på att krama lite pojkar och leka lekar inne på affären medan jag stressat försökte hitta bra presenter till henne.

Vidare till Lindex...fula kläder...ner igen och vips så stannade rulltrappan. Wilma skriker (älskar att åka rulltrappa) Jäkla kundvagn som bromsarna har stannat på (massor av folk bakom) svär inom mig men biter ihop...putar vagnen ner för rampen...JOBBIGT!...Wilma skriker ännu mer..hon e arg nu..
Inser att det kommer att bli jobbigt...ringer Fia som erbjder lite barnvakt ...drar direkt till henne och lämnar Wilma...PUST! Nu lite lugn...inget illa mot dig älskade Wilma men mamma var väldigt stressad...
Virrar runt bland alla Uppsalas affärer för att hitta den mest bästa presenten till dig darling! Jag fann den tillslut!! Shoppade fika samt lite annat och sen gav jag upp, eller tiden var knapp..jag började jobba kl 15...kl var då runt 14.20..snabbt iväg för att hämta upp Wilma...som hade en stor glass i munnen...iväg till dagis...jäklar matkassarna hann jag inte lämna hemma..upp med dom på jobbet i deras kylskåp...på med arbetskläderna och smilet=) Började med en fika sen var det full fart...hem igen..slå in alla paket...pynta med ballonger och lite annat...städa lite......å nu sitter jag här framför datorn igen..trött med en värkade rygg och kl är snart 01.00..måste sova för imorgon är den stora dagen. Konstigt egentligen hur tiden rinner iväg, för tre år sedan låg jag på akis och hade värkar,Wilma fanns inte...och nu sover hon sött i sin säng...VÄRLDENS UNDERBARASTE TJEJ!!! Tiden går fort...min lilla prinsessa.
Shiit...glassen ligger kvar i bilen, måste rusa!

Natti natti.


( Jag reserverar mig för eventuella stavfel då min hjärna har slutat att fungera just nu PAPPA )

Inga kommentarer: